onsdag 13 maj 2009

Fotboll!

En gång i min ungdom spelade jag fotboll. Höll nog på i en sisådär 10 år eller så. Sist jag spelade "på riktigt" var 2001. Typ ett tag sen... Idag stod det fotboll på schemat för arbetsplatsträffen. Så då fick man ju snöra på sig skor och träningskläder och hänga på. Det gick bra i typ 15 minuter. Sen kommer supersnabb stridiskille på 25 år typ i maxfart. Inser att jag inte vågar stå kvar och mota honom och ska hoppa undan. Landar snett. Ajajajajaj på foten!! Linkar av planen. Känns som att jag aldrig ska kunna stå upp igen. KÄnner igen det så himla väl, har gjort det så många gånger förr... Vilar foten och haltar mig igenom andra halvlek. Gick hyfsat, det är ju så med stukningar, så långe man är igång går det bra. Men nu. Satan i gatan vilken smärta!!! Sitter med foten högt upp och så länge jag inte rör den öht går det bra... Längtar efter att Jimmy ska komma hem nu och rädda upp kvällen...

1 kommentar:

  1. Aj aj aj! Jag vet hur det är att ha ont i foten!
    Idag har jag haft bara LITE ont i foten. Fick mina nya skor igår och de är lite FÖR trånga där fram så jag linkade hem från skolan idag - tråkigt, när jag längtat så efter dem!
    Hoppas fossingen känner sig bättre snart.

    SvaraRadera