onsdag 23 september 2009

Trädgården om hösten


Jag älskar hösten, det är min absolut bästa årstid!! Var ute i trädgården lite idag efter jobbet och bara njöt av allt det vackra och den underbara klara luften.

Rosorna är still standing strong, så vackra!





Vår lilla lilla äppelträd som vi har trott skulle dö när som helst sen vi flyttade in för 8 år sedan har den här hösten fått en massa äpplen! Riktigt goda dessutom!









Löv är fantastiska! Lönnlöv är allra bäst, men lönnen i skogskanten här har inte tappat sina löv ännu utan dom sitter fortfarande på trädet. Men björklöv är inte så illa det heller!



Buskkrasse, en favorit!








Alma satte solrosor i sin rabatt i våras. Två har kommit upp varav den högsta är så där ljuvligt blekgul.







Här är mina Underblommor "wonderflower". Sådde dom i mars och nu äntligen har dom börjat blomma. Otroligt vackra, om Jimmy får till sitt växthus innan vintern är här ska jag försöka förodla dom där inne nästa vår så kanske dom kan blomma något tidigare...



Även vår björnbärsbuske bär massa massa frukt i höst. Dom mognar några i taget och är allra godast att äta direkt från busken:)

1 kommentar:

  1. Visst är hösten ljuvlig!? Alla färger som visar sig, det blåser lite och nyper lätt i kinderna. Helt underbart!

    Åh, björnbär! Vi plockade en in hög från vår buske idag. Vår björnbärsbuske har inet så spetsiga blad som er har däremot. Olika sorter antar jag?

    Kram!

    SvaraRadera