torsdag 10 september 2009

Kill på ryggen

I morse runt 05 sådär kom Alma in och la sig hos mig. Hon började killa mig på ryggen. Superskönt! Hon killade alldeles lagom hårt/svagt. När jag nästan höll på att somna om sa hon: Mamma, känner du att jag killar dig på ryggen? Ja, svarade jag, det är jätteskönt. -Jag kan klappa också, sa hon då. Så klappade hon mig lite. Sen minns jag inte mycket mer och helt plötsligt ringde klockan. Alma sov tungt brevid mig och vaknade inte när varken jag eller Jimmy gick upp.

Alma är överlag inne i en väldigt härlig period just nu. Bråkar inte så mycket förutom när hon är toktrött, är oftast nöjd med det hon får, leker bra med kompisar och syskon osv. Så skönt att få ha sånna barn också emellanåt:)

2 kommentarer:

  1. Åh, vad skönt! Jag skulle vilja ha en Alma här. Jag försöker drilla David till att pilla mig i håret ibland men det går inte så värst bra ...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade din blogg av en slump...
    Vi är utredda och klara som familjehem men har inte fått någon placering ännu, så vi går i väntans tider :-)
    Nu ska jag kolla runt här hos er lite.
    Ha det gott!
    Mvh Malin

    SvaraRadera