torsdag 3 september 2009

Bygge

Vi ska få ett nytt polishus i början av nästa år. Just nu byggs det för fullt. Jag var där och tittade i februari, i maj och så idag. Det är så jäkla coolt! Jag har alltid fascinerats av stora byggen! Tänk, för 2 år sen var det bara gräsmatta, nu är det ett jättestort hus med vinklar och vrår, skjutbana, gympahall, enormt garage osv osv. Redan när vi var där första gången så hade dom börjat dra kablar. Enorma mängder kablar. Nån har full koll på det där. Nån vet precis vart varenda vägg ska stå, själv går jag vilse...

När jag var yngre ville jag bli byggnadsingenjör. Hade det inte varit för matten så... Det är mäktigt!

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är syburken fiiiin?
    Jag vill ju ha ett litet skrivbord inne i vårt sovrum, men när min man helt plötsligt nappade på idén blev jag lite skraj och sa njaaae...det kommer säkert bara bli en sån där jobbig avstjälpningsplats!
    Så vi väntar tills vi har en bättre idé och lite mer pengar, för jag vill egentligen ha en garderob i vårt sovrum....

    SvaraRadera
  2. En gammal skolkamrat var på pliktverket dagen innan mig, han jobbar också på polismyndigheten i Jönköping, dock på häktet.
    nice, med nytt fint polishus. Vårt här är väl en 5 år gammalt nu... eller är det äldre? Tiden går så fort att man inte hänger med!

    SvaraRadera