söndag 13 september 2009

Torktumlare

Alltså, jag gillar min torktumlare. När man måste tvätta ca 10 maskiner tvätt/helg är det rätt skönt att en ansenlig del av det kan tumlas torrt. Så den är bra.

Vår lilla E, 2,5 år, har dock ett betydligt kärare förhållande till fröken tumlare än vad jag har. Än vad någon annan har. Nästan lite på gränsen till onormalt kärt förhållande.

Tumlaren står på golvet och har värmeutblåset utmed govet, vilket gör golvet rätt så behagligt i tvättstugan. Lilla E nöjer sig dock inte med detta. När han hör hur tumlaren sätts igång rusar han dit. Oftast hämtar han med sig 5-6 bilar i farten. Eller 5 par skor, det är lite olika vad han är upplagd för. Sen sätter han sig så nära utblåset han kan och drar min Pappelina-kopia-matta över sig. Efter ett par minuter åker byxor, blöja och strumpor av. Så sitter/ligger han där och njuter av värmen. Å blir rödare och rödare. När vi lyfter honom där ifrån blir han tokarg!

Idag har jag lyft bort honom säkert 10 gånger. Å han springer tillbaka. Stänger jag dörren öppnar han den. Å jag kan inte låsa för Jakob är hos mormor och då hör jag inte om han försöker komma in när han kommer hem.

Så han får väl ligga där en stund till då...

1 kommentar: