söndag 7 juni 2009

Rösta


På förmiddagen tog jag mig ner till byn för att rösta. På vägen dit körde jag förbi kommunhuset. Där flaggade dom med svenska flaggan och EU-flaggan. Såg fint ut på nåt sätt. Jag tycker ändå det känns lite stort att gå och rösta och jag gillar europatanken. Jag gillar att vi inte lever isolerade här uppe utan att vi har möjlighet att påverka miljöpolititken, djurens förhållanden och mycket annat. Jag vill inte bara låta bli att köpa danskt fläskkött för att grisarna har det dåligt där nere, jag vill att dom danska grisarna ska få det bättre...
Inne i röstlokalen var det inte proppfullt, men ändå en del folk, jag fick stå i kö till valbåset innan jag kom fram. Jag tror att jag ska försöka få alla barn i säng tidigt ikväll så jag kan titta på valvaka i lugn och ro:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar