fredag 12 juni 2009

Bilar!!

Idag skulle jag återigen in i stan och jobba. Visste att det var student, men trodde att dom sprang ut runt 11. Det gjorde dom inte. Dom sprang ut ca 14. Jag kom till infarten i stan 13.20. Det brukar ta typ 5 minuter ner till jobbet. Idag tog det 45. Det var inte några lastbilar och traktorer som stoppade vägen, nej, det var alla som inte förstått att det var mycket folk som skulle in i stan utan försökte åka in i sista minuten. KAOS!! När sen 95% av bilförarna bara kan tänka jag-ska-fram istället för att tillämpa kugghjulsprincipen så är det rätt kört. Det var många svordomar som osade i m in bil! Sen kommer jag till parkeringen, där bara vi som jobbar i myndigheten får parkera, om vi har tillstånd. Jag har tillstånd. Men det var knökfullt av studentsläktingar. Svänger ner på allmänhetens parkering, mest för att bara ta mig därifrån. Men då är det en bil som stannat mitt i. Ingen kommer åt något håll. Dom börjar lasta ur barnvagn, barn, skylt osv. Jag fattar att dom är sena men hallå! Någon slags ordning får det väl ändå vara?

Istället för att ha 30 min till godo för att förbereda mig rusa jag in med automatkaffe i plastmugg i handen, adrenalinet pumpande och aspiranterna redan på plats.... Men jag tror att utbildningen blev ganska så bra trots allt, även om starten kunde varit lite bättre.

2 kommentarer: