tisdag 2 juni 2009

Politik

Jag är inte så jätteinsatt i Sveriges politik, även om jag väl färgas en del av maken som är superduperinsatt. Jag vet vad jag tycker i en del frågor, men vilket parti som motsvarar dom frågorna har jag inte alltid koll på. Har gjort lite test på nätet för att kolla och det brukar variera mellan centern, miljöpartiet och folkpartiet...

Jaja, men en sak stör jag mig otroligt mycket på. Å det är Mona Sahlin. Helt allvarligt, människan kan inte prata! Hon avslutar meningarna med jättekonstig språkmelodi, låter som om hon är från ett barnprogram på 70-talet! Jag fixar henne inte, sist Jimmy skulle kolla på en debatt mellan Mona och Reinfeldt så fick jag sätta lurar i öronen, det kryper i kroppen på mig när hon pratar! Jag kan inte alls höra vad hon säger, hör bara hur hon säger det.

Däremot tycker jag att Maria Wetterstrand har en bra röst, bra tonfall, låter trovärdig osv. Även om jag inte alltid håller med henne. Likaså Göran Hägglund (som jag rätt sällan håller med) har ett bra sätt att uttrycka sig på. Men Mona, jösses alltså....

1 kommentar:

  1. Är inte heller insatt....Har liksom inte varit ngn idé för oss att rösta då vi tar ut varandra min man och jag. I år får pojken rösta och han är sosse ut i fingerspetsen...så nu är det dags att göra sin röst hörd igen....Fast jag kan ju inte säga att jag är insatt....röstar som jag alltid gjort....;)

    SvaraRadera