tisdag 1 mars 2011

Nystart, igen?

Det går inget bra alls för mig med att fylla på bloggen... Men, gör ett nytt försök igen då ;)

Att baka är bland det roligaste jag vet. Att kladda ihop diverse smetar och degar är helt underbart, att sedan se det oftast lyckade resultatet är fantastiskt. Sen behöver jag inte äta så värst mycket av det jag bakar, det mesta hamnar i R:s frys. På bokrean köpte jag Leilas bok "one more slice" . Precis lika härlig att bläddra i som hennes förra, "a piece of cake" som snart är sönderläst av mig och dottern. I helgen bakade jag Blondies, dvs brownies fast utan kakao och med vit choklad. Smälter i munnen, avnjuts helst med ett glas mjölk!

Vid frukosten idag funderade min filosofiska dotter över varför brödet var olika brunt på olika sidor. Jag svarade snabbt att det var för att dom gräddades så ju. Hon tittar oförstående på mig och sakta går det upp för mig att hon faktiskt inte har en aning om hur just limpor bakas. Så VAB-dagen fick helt enkelt ägnas åt brödbak! Leilas sirapslimpa föll valet på och jösses så gott det blev! 



Martina

2 kommentarer:

  1. Fast limpan är är den första :)

    SvaraRadera
  2. spännande - hinner aldrig baka numera, renoveringar är roligare
    /nick lind

    SvaraRadera