fredag 11 mars 2011

Ajajajaj

Hade lite bråttom i morse. På väg ut genom dörren registrerar jag att bilen är totalt täckt av is. Mer hinner jag inte tänka förrän trappan liksom försvinner under mina fötter. Den är helt täckt av is den också... Fångar mig i trappräcket, men innan dess drar jag handen i tegelväggen och alla naglar på vänsterhanden knäcks. Min vänstra fot som jag haft problem med i flera år tar givetvis mest stryk. Näst intill krälar mig nerför trappan, står på ett ben och försöker hacka loss isen på bilen. Har aå klart glömt vantarna, men har inga planer på att ta mig upp för trappen och hämta dom, utan jag står där på ett ben och håller på att förfrysa fingrarna.

Väl framme på jobbet så gör det ont som fan när jag ska försöka gå på foten in. Stora porten är öppen och jag försöker gå snabbt för att hinna igenom innan den går igen. Helt onödigt egentligen eftersom det är lätt som en plätt att öppna dörren brevid. Tar mig in och sätter mig och pratar lite med Johanna. Sen är det dags att ta sig upp på andravåningen. Gör satans ont i foten att gå upp för trappan vill jag lova!

Försöker sitta så mycket still som det bara går nu och så ska jag linda foten hårt när jag kommer hem!

Det där med Göteborgsvarvet i vår kan jag bara glömma. Trodde lite att foten var bra nu, har inte haft ont på två veckor. Men nu lär det ju ta 2 månader till innan den blir som den ska :(

1 kommentar:

  1. Aj! Tur att du inte slog dig värre men en halvbruten fot räcker mer än tillräckligt! Hoppas den blir bättre fort.

    _Kram!

    SvaraRadera