tisdag 15 mars 2011

Mobiltelefon

Igår fick jag en fråga som jag inte var riktigt beredd på.

Mamma, när ska jag egentligen få en egen mobiltelefon?
Frågan kom från Jakob, snart 8 år. Jag frågade om det var några i klassen som hade egna telefoner. Han svarade att det fanns några på fritids. Då frågade jag igen, och förtydligade att jag undrade om det fanns några i ettan som hade egna telefoner. Det gjorde det inte erkände han då, men att han gärna ville ha en ändå. Jag svarade att han nog får vänta några år till. Dock började jag fundera på hur gamla barn brukar vara när dom får en telefon? Jag tänkte att man kanske var 13-14 innan det är dags, men det kanske brukar börja tidigare? Visserligen skulle det väl vara praktiskt när han är ute och leker med kompisar, men det känns ändå lite främmande tycker jag...

2 kommentarer:

  1. Melwin har också frågat efter mobiltelefon (speciellt efter jul ledigheten då det verkar som om många i hans klass fick det). Men vi har sagt att det inte blir någon på ett bra tag. Han kommer säkert få det i en yngre ålder än vad jag fick det, men tiderna är ju annorlunda.
    Men jag tror att det först kommer bli aktuellt när han börjar gå till träningarna själv.

    SvaraRadera
  2. Felicia fick sin första förra sommaren (min gamla) mest för att kunna nå henne när hon sprang omkring med kompisar. I julklapp fick hon en sprillans ny som hon använder flitigt med musik och alam när hon skall vara hemma. Och Felicias gamla mobil fick Linnéa, men absolut inga pengar på kontantkortet bara musik och kamera.

    SvaraRadera