torsdag 3 mars 2011

Middag

Fick för mig att jag skulle göra paj idag. Lika bra som jag är på att baka, lika dålig är jag på att laga mat. Men ikväll tänkte jag ändå anstränga mig lite. Orkade dock inte leta rätt på nåt recept, så jag körde på chans... Gjorde pajdeg och la i en form. La i skinkbitar, mini-mozarella och halverad körsbärstomat. Sen gjorde jag äggstanning (även här chansade jag, hade för mig att jag hört att det ska vara lika mycket dl mjölk som ägg) och smaksatte med salt, svartpeppar och basilika. Hade ingen aning om vilken temperatur som var lämplig. Drog till med 200 grader. Sen trodde jag att det skulle ta typ 30 minuter. Jag hade fel. Det tog typ 45 minuter innan äggstanningen stannat. Då var pajskalskanten vääääldigt vällagad om man säger så.

Barnens åsikter var följande: Det där är ingen paj, det är mer en... soppa eller nåt! (den var inte rinnig ett enda dugg faktiskt!), Vad är det där gröna för nåt egentligen??? (Basilika!!!) Jag är inte hungrig!!

Tvingade dock dom att smaka, och tro det eller ej, båda två åt upp allt dom fått på tallriken, så det var inte så illa trots allt. Själv tyckte jag att den blev okej, ingen smaksensation, men ganska så fin blev den och ändå rätt så god :)

Imorgon är det fredag, tror vi ska satsa på tacos, det kan t o m jag tillaga ;)





Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar