onsdag 9 mars 2011

ECO-drive

Jag bor numera på två ställen kan man säga. Det innebär att jag varannan vecka har 5 mil till jobbet. I bilen har jag en sån där räknare som visar precis min förbrukning av bensin. Å med dessa snabbt stigande bensinpriser jobbar jag hårt med att köra så ekonomiskt som möjligt. Jag har kommit fram till att jag tjänar på att gasa och köra (för) fort i nedförsbackarna och sakta uppför. Detta gillas inte av medtrafikanterna och jag vet att själv blir skitförbannad på folk som inte håller jämn hastighet. Så nu har jag tänkt ut att man borde ändra hastighetsbegränsningarna. Låt folk få köra fort när det går utför och sakta när det går uppför. Ska nog fila på ett förslag till trafikverket eller transportstyrelsen, eller vilka det nu är som bestämmer sånt nuförtiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar