lördag 19 mars 2011

Kalasdax

På onsdag fyller min lilla kluriga dotter sex år. Det känns lite märkligt, vet inte hur det gick till att det är sex år sen jag gick med fotbollar till fötter och beklagade mig över att det nog var minst 4 veckor kvar tills bebisen skulle komma ut. Nu blev det ju inte riktigt så utan hon kom två veckor före beräknat datum istället för två veckor efter.

Idag har vi haft lite kalas. Hon har önskat sig leksaker och en Let's dance-klänning/melodifestivalklänning a la Sara Varga. Hon fick en cykelhjälm, en tröja, ett leksaksbakset (som går att använda på riktigt, finns stor risk att morgondagens gäster får minisockerkaka och minipaj att kalasa på) och en klänning. Jag är inte direkt jättekompis med symaskinen så att sy en egen klänning var inte aktuellt. Så det är tur att Lindex har lite ryschiga och alldeles för söta klänningar. Är inte min stil alls, men vad gör man inte...

Vi gjorde förstås en tårta också, vad är väl ett kalas utan tårta? Fyllde den med mangopuré, ni vet sån där barnmatspuré från 4 månader (vilket iofs fick mig att inse att det är vansinnigt längesen jag handlade sånna, vill minnas att dom kostade typ 5,90 eller nåt sånt när det begav sig, nu kostade den lilla lilla lilla burken hutlösa 10 spänn!) jordgubbssylt, vaniljkräm och grädde. Marsipan och rosor på det och prinsesstårtan var ett faktum :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar