söndag 19 april 2009

Hissa och Dissa

Den här helgen vill jag hissa:
Det faktum att min pappa har en massa stora gula maskiner, en maskin som gör matjord och dessutom lite tid över att hjälpa oss. I eftermiddags tog det honm 20 min att köra matjord till en gräsplätt där jag ska göra äng, lämna en rejäl hög jord i trädgårdskanten för oss att fördela ut över rabatterna samt skopade bort en skräphög. Detta hade kostat oss massa tid att göra med spade och skottkärra. Risken är att det aldrig ens blivit gjort... Att E dessutom fick svida på sig sina Peltor hörselskydd och åka med morfar gjorde inte saken sämre!

Den här helgen vill jag dissa:
Bajstraktorn! Fy farao vad det är jobbigt när hela världen stinker slamskit. Urk! När det är varmt och man vill vara ute, ha dörren öppen, hänga kläderna ute, då kommer han. I fredags fastnade lukten i kläderna bara på dom 20 metrarna det är från huset till bilen. Kände att jag stank på jobbet. Kul kul...

1 kommentar:

  1. Håller med om din dissning. Det är INTE skoj när man öppnad dörren på morgonen och snabbt får dra igen den igen.

    SvaraRadera