söndag 26 april 2009

Barnkalas!

Idag har vi avslutat årets födelsedagsfirande. Jakob har haft sitt barnkalas. 13 gäster kom det plus att vi har tre egna barn så det var livat värre. Fick flashbacks till mitt forna jobb som fritdspedagog när jag var tvungen att räkna till 16 huvuden ca 1 gång/minut. Men allt gick kanon! Några föräldrar stannade och hjällpte till, annars hade vi nog aldrig rett ut grillningen. En och annan korv undkom ödet att ätas upp men fick istället sakta förkolnas i glöden.


Sen blev det skattjakt med kottkastning, slalomhopp och att stå på ett ben. När godiset var hittat fick barnen leka lite som dom ville i trädgården, dom klappade kaninerna, tittade på hönorna, klättrade i kojan och spelade fotboll. Jakob kom på straxt innan barnen skulle hem att vi ju inte lekt några lekar. Så då lekte vi Kom alla mina kycklingar och sen så lärde jag ut min favoritlek "Älvor och Slem". Sen så började bilarna så sakta rulla in på gården för att hämta alla barn. Jag tror att dom flesta var nöjda iaf:) Vi är dock rätt så nöjda med att det är 11 månader kvar tills Alma fyller 5 och nästa barnkalas står för dörren;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar