onsdag 8 april 2009

Äckelvarning

Jag sitter och äter frukost. Alma och Jakob tittar på TV, E är nybytt och leker i lekrummet. Fridfull morgon...

E kommer in i köket. Ställer sig brevid mig och säger Ojojojojojoj! Jag känner en bekant men ack så otrevlig doft och tittar ner. Fy fasen säger jag bara! Killen står med händerna fulla av bajs, tröjan, benen, fötterna, ja t o mo håret är fullt av bajs. Kräkrefelxen var ruskigt nära att slå till vill jag lova! Tittar mot lekrummet. Små fina bajsspår hela vägen. Stor bajsfläck på mattan i lekrummet... Tar i den bajsiga ungen och försöker ignorera det faktum att jag verkligen håller i bajs.

In i badrummet, av med alla kläderna i badkaret och så på med det hårda sprutet på duschen. Försöker spruta av honom men en del sutter verkligen fast. Skrubbar honom med tvål. Lyfter ur honom och tvättar ur badkaret.

På med ny blöja och påbörjar sanering av huset. Får slänga några pussel som blivit bajs på. Sköljer andra leksaker som inte är så hårt drabbade. Knölar mattan i tvättmaskinen tillsammans med snuttefilten. Under tiden häver E ut jord i köksfönstret, tömmer ett par lådor på sitt innehåll, tar en gurka ur kylskåpet och sätter på ugnen.

Inser att jag har bajs på mina byxor. Ta av.

Sen äter jag kalla ägg och kallt te till frukost. Jimmy kommer hem och byter av mig i vabbandet. Drar historien i korta drag och ber Jimmy moppa golven eftersom jag bara hunnit torka upp eländet.

Underbar morgon...

1 kommentar: