onsdag 28 april 2010

Oj då!

Tiden springer visst iväg. Skrev ett inlägg för några veckor sen om sysselsättningstips. Kan säga att jag inte behöver några fler sånna tips. Jag har ju inte ens hunnig blogga på nästan två veckor! Förstår inte riktigt vad det är som händer.
Livet rullar på bra. Barnen verkar ta flyttandet med ro, dom saknar sin pappa när dom är hos mig, men dom hanterar det bra. Dom är positiva små varelser som ser ljust på det mesta, underbart skönt!
Jakob var på utvecklingssamtal igår. Som väntat ligger han bra fram i matte och läsning. Men är sämre på finmotorik. Jag var inte med på samtalet men på IUP:s stod det att han t ex kunde öva sig på att klippa hemma. När Jakob och Jimmy var iväg hade Alma ägnat sig åt att klippa dukar, ni vet sånna där när man viker ett papper några gånger och sen klipper mönster. Hon är petig som få och noggrann så dom blev jättefina. Så då sa Jimmy att om Jakob hjälper Alma med bokstäverna så kanske hon kan visa hur man klipper sådär fint. Jakob tyckte det lät bra. 2 min senare visar han stolt upp ett papper där han klippt två rutor. Inte riktigt samma pillande där;)

Jag mår riktigt bra av att få ha mina barnfria veckor. Saknar barnen, men kan hantera det. Njuter av att få jobba så länge som jag vill, kunna gå ut och gå när jag vill, kunna spontant åka på en fest eller utan att tveka bestämma mig för att åka med nån till stan.

Jag älskar också mina veckor med barnen. Jag får bestämma själv hur eftermiddagarna ska se ut. Jag behöver inte bry mig om disken om jag inte vill förrän kl 23. Jag kan ägna hur mycket tid jag vill åt att mysa med ungarna utan att behöva känna en massa krav.

Jag har blivit av med den stora hårda emotionella klumpen jag gått med i magen hela vintern. Visst är jag trött och visst är det mycket nytt som snurrar, men ändå, jag mår faktiskt riktigt riktigt bra:)

4 kommentarer:

  1. Skönt att det går så bra. HAr tänkt hälsa på dig men tiden rinner iväg här med och när jag går förbi dig och tänker gå in...ja då är inte bilen hemma.

    Kram

    SvaraRadera
  2. så kul att höra! :)

    SvaraRadera
  3. Det låter riktigt bra :-) Kram.

    SvaraRadera