måndag 30 november 2009

Vi överlevde!!

1:a advent har för vår familj senaste åren varit synonymt med magsjuka. Men i år klarade vi oss!! Underbart!

Saxat ur bloggen 29/11 2008:
"Vinterkräksjuka


Japp. Det är kräksjukan som drabbat vårt hem. Jakob, Alma och E har kräkts i omgångar, men väldigt lindrigt. Idag är det min tur. Så det blir inga bilder idag, vill mest bara ligga ner i sängen blandat med springturer till toaletten... Återkommer när jag piggnat till! "
 
 
Saxat ur gamla bloggen, 3/12 2007
 
"Var i kyrkan igår på första advent. Precis när vi står och klär på oss för att åka hem får jag tokont i magen. Slänger med mig alla barnen in på toan och får av mig brallorna illa kvickt. Sen var det bara att åka hem och bädda ner sig och säga till övriga familjen att skulle dom nyttja husets enda toalett så fick det ske snabbt, jag var tvungen att ha total tillgång för att inga olyckor av det otäckare slaget skulle ske. Var uppe ca 20 min på kvällen och drack lite te, bäddade ner mig i soffan när Jimmy skulle sova och sov väl ca 3x30 min i natt. Har spenderat större delen av natten på toa.

Jimmy körde barnen till förskolan idag och min älskade gull-mamma tog hand om E så att jag fick sova. Skulle åka på anställningsintervju idag så jag var tvungen att styra med det innan jag kunde försöka somna igen. Somnade nog ca 9.30 och vaknade kl 14. Så magen har iaflugnat ner sig, även om den inte är helt bra. Har ätit 15 makaroner och 1 dl fil sen jag vaknade, alltid något:-)"

1 kommentar:

  1. Ni är helt klart förtjänta av att slippa i år. Kram Hanna

    SvaraRadera