torsdag 19 november 2009

Pyssel...

Jag är inte den mest pyssliga personen i stan. Jag är rätt kass på att pyssla om jag ska vara helt ärlig. En person som dock älska allt vad pyssel heter är min dotter. Hon syr korsstygn på förskolan, hon pärlar låånga halsband och fina armband, hon målar, skriver, ritar osv osv. Vi har hur många teckningar som helst som hon gjort och hennes mapp på förskolan är knökafull. För att inte tala om hennes låda!

I hennes värld är en pizzakartong ett blivande tält till katten och en äggkartong början på möbler till dockorna. Hon är sjukt kreativ och påhittig. En helg för några veckor sedan fick hon lite paketpapper när jag städade ur en garderob i köket. Hon ägnade nästan hela helgen åt att skapa olika presenter som hon kunde slå in i fina paket.

Jag tänkte att jag skulle försöka hitta nån bra låda som hon kan få i julklapp. Tänker typ kanske en sån där som man har i stallet och har olika pryttlar i. Eller nån annan låda. Men som man kan fylla med snören, pärlor, fina papper, bra lim, mönstrad tejp och annat pyssel. Är det nån som sett nåt liknande? Nån som har lite tips på vad man kan stoppa i?

4 kommentarer:

  1. Pimpa en verktygslåda? De brukar ha bra med fack och inte vara hemskt dyra.
    Något att stoppa i kan ju vara saxar som klipper mönster. Eller stansar kanske? Finns hur mycket roligt som helst!

    SvaraRadera
  2. Dinks tips på verktygslåda låter ju bra.
    Saker: Olika pärlor,färgat papper,olika sorts papper,glitterlim,ludd som man sätter in i kuddar(mina gör sängar av sånt till gosedjuren + syr kuddar),lim(om du vågar låta henne använda det,finns väl risk för att någon "lånar" kan jag tänka;-)),små tyglappar att klippa och fixa av,klistermärken osv..

    Mina pojkar fixar också hela tiden,spec den stora ser möjligheter med allt möjligt som vi anser är skräp;-) jag visade aldrig "akvariet" som han lagat åt sig av en låda-men det är faktiskt jättefint:-)

    Jenny

    SvaraRadera
  3. Tänkte precis detsamma som Dink: verktygslåda. En annan variant kan vara att kolla på loppis efter en sypall/sybord alltså sånt där man lyfter på ett lock och det finns ett lock till med olika fack i för syrullar, tråd, nålar , måttband osv och under har man plats för annat typ tyger osv. Översta locket går att klä om i annat tyg och själva möbeln går att måla om.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. En fiskelåda har jag till mitt pyssel, det är kanon!

    SvaraRadera