onsdag 25 november 2009

Vaccination

Idag har jag och barnen varit och vaccinerat oss. Hade laddat upp med en pysselpåse de lux med tanke på alla kö-historier man hört. Där fanns högläsningsboken vi håller på, pysselböcker till stora barnen, Max Nalle till E, en bil, lite kritor, 3 tablettaskar och 3 festis.

Kom dit 14.55, fem minuter innan det hela skulle börja. Möter kompisar till Jakob som redan hunnit vaccinera sig! In i värsta kön för att komma fram till kölapparna. Tar typ 10 min eller så innan vi får nr 48 och lappar att fylla i. Kan fortfarande inte E:s fyra siffror, men det gick bra ändå. Puh! När jag fyllt i lapparna och barnen lekt i lekhörnan i fem minuter fick vi flytta oss in i nästa väntrum. Barnen fick festis för det var sjukt svettigt i det lilla rummet. Sen hann dom läsa lite i några tidningar som låg där, E hängde en sväng på mig och sen var det vår tur. Jakob skrek till lite, mest för att han tyckte det var lite läskigt. Alma tittade mig djupt i ögonen och sa inte ett endaste litet pip förrän det var klart. Så sa hon "Japp" och hoppade ner på golvet. Sen påpekade hon att hon visst behövde ett plåster. E gnydde till några gånger, sen var det klart. 1530 gick vi ut från vårdcentralen, barnen mycket nöjda med figurplåster på armen och tablettask i handen:)

Än så länge har ingen av oss känt av nån biverkning, får se hur natten och morgondagen artar sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar