torsdag 12 november 2009

Vänner

Igår var jag ensam på handledning för familjehem. Barnvakten blev sjuk så Jimmy stannade hemma. Handledningen ligger 10 mil bort och där bor en gammal vän till mig. Egentligen tillhör hon en av dom nyare vännerna jag har, men det är ändå snart 12 år sedan vi lärde känna varandra. Så efter handledningen fick jag middag där. Vi blev sittandes ett par timmar och pratade om ditten och datten. Vi ses inte ofta, sist tror jag var i januari. Men vi har ändå alltid nåt att prata om. Det var superskönt att sitta sådär ochfå prata, i lugn och ro. Man är ju som småbarnsmorsa inte helt bortskämd med det.
Det är så skönt att ha vänner som man inte behöver hålla supertät kontakt med utan som liksom alltid finns där ändå, nånstans i bakgrunden. Samtidigt som man nog behöver en eller två riktigt nära vänner också som man kan prata om allt med, som man får ringa mitt i natten om det behövs osv.

Så tack alla mina söta vänner för att ni finns där, på ett eller annat sätt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar