onsdag 26 augusti 2009

What a beautiful morning

Borstar tänderna och tittar på klockan. Inser att vi kommer hinna i tid till förskolan. Går ut till teven för att be barnen ta på sig skorna. Då känner jag en otrevlig, men ack så bekant stank. frågar tvååringen om han bajsat i blöjan. "Nähä" får jag till svar och han kryper in under bordet och vill inte alls att jag ska nå honom. Trots ömmande rygg lyckas jag krångla ut honom och får upp en gallskrikande unge på skötbordet. Tittar på klockan och svettas. Skriker på stora barnen att dom ska stänga av teven och komma NU! Alma kommer gallskrikande, Dora hade precis börjat och nu ville hon ju se det.
Här fick jag ett plötsligt pedagogiskt infall och lyckades avleda det hela med att prata om vad hon skulle göra på förskolan idag istället för att bli arg så, hela familjen kom snabbt ut till bilen trots allt.

Parkeringen vid förskolan var full, fick parkera på personalparkeringen. Snabbt in med dom små barnen, puss puss, vink vink.

Vidare till fritids. Får stänga av vindrutetorkarna på vägen, skönt! Börjar gå över den långa skolgården bort till fritids. Hör hur det börjar låta om gymnastiksalens tak och inser att det börjar ösregna! Har ungefär likalångt kvar till skolan som tillbaka till bilen och paraplyet. Springer in till skolan. Möts av en lapp: Idag skolfotografering. Inser att jag iaf fått på Jakob hela och rena kläder, ber personalen kamma till honom lite och springer sedan genom ösregnet till bilen.

På vägen till jobbet är det ändå uppehåll och jag börjar få gott hopp om att kläderna jag hängde ut i går kväll kanske kan torka över dagen ändå. När jag parkerar långt bort från jobbet (eftersom jag är så sen är alla bra parkeringar redan tagna) öppnar sig himlen! Trots paraply så är jag rejält blöt när jag väl kommer innanför polishusets dörrar.

Jaja, en kopp kaffe senare och några trevliga telefonsamtal känns dagen ändå ganska så okej:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar