tisdag 18 augusti 2009

Saker som stör mig i vardagen...

Idag är jag lite förbannad på ICA:s parkering i Tranås. Den kostar pengar. Det är väl inte hela världen, det gör ju parkeringar lite här och där. Men! Dom har satt upp nya betalatautomater. Det kostar 5 kr/30 minuter. Det tar mig ca 1 timma att handla. Alltså 10 kr. Men dom nya automaterna tar inte kort!! Jag trodde inte ens det gjordes automater som inte tog kort längre. Vid hemköp har dom en automat som inte tar mynt. Känns rimligare! Idag lyckades jag skrapa fram 2 kr att stoppa i automaten. 12 minuter fick jag på mig att handla. Som tur var var det ingen p-vakt ute ikväll. Jag har verkligen aldrig kontanter på mig, har folk det fortfarande??

1 kommentar:

  1. Väldigt sällan som jag har kontanter på mig.
    Tycker dock att de borde vara gratis att stå parkerad vid en ica affär...

    SvaraRadera