söndag 16 augusti 2009

Bröllop!

Igår var det äntligen dags för Hanna och Svenne att skrida till altaret. Jag och Jimmy var värdpar och toastmasters. Ett uppdrag som är lätt att tacka ja till, men ett par dar före bröllopet är det lätt att ångra sig, det är mycket som ska klaffa... Det kändes dock som att festen blev jättelyckad och våra programhäften som vi lagt ner så otroligt mycket tid på blev precis så vackra som vi hade tänkt:)

Kvällen och natten försvann snabbt och nån gång runt tre-snåret inatt kröp vi till kojs på golvet hos Sara & Daniel.

Jag hade även blivit ombedd att sjunga i kyrkan. Jag sjöng Ulf Lundells "Kärleken förde oss samman" och en jättefin visa av Cajsa-Stina Åkerström som heter "Det kommer en vind". Den finns att lyssna på här i original. Jag gjorde om den en hel del för att passa mig och med bara pianokomp, men jag tycker faktiskt att det blev riktigt bra!

Dagen idag har varit otroligt slö, vi kom hem runt 16-tiden hit och sen har det mest handlat om att ta sig igenom dagen...Men en omgång i diskamskinen, en tvätt i tvättmaskinen och alla barnen badade har hunnits med iaf...

1 kommentar:

  1. Vilken fin låt det var "Det kommer en vind"! Har inte hört den förut. Jag sjöng på Anna henningssons bröllop o då blev det också "Kärleken förde oss samman". Jag tycker så mycket om den sången, den är så enkel o ändå säger den allt!

    Jag o mina syskon har blivit ombedd att sjunga o spela på vår barndomskamrats bröllop i februari... Nu ska vi bara komma överens om vad som ska passa oss fyra o dessutom brudparet... :S

    För övrigt så tror jag att det gick fantastiskt bra för dig att sjunga dessa sånger, för du är en fantastisk sångerska!

    Kram Tina

    SvaraRadera