fredag 19 mars 2010

Stockholm

Sitter på en skumpig E4:a på väg hemåt efter ett par dagar i huvudstaden.

Lämnade Eksjö 09.50 igår med Svenska Buss. Hur mycket folk som helst på bussen. Jag var överlägset yngst. Folk omkring mig hade burkar med mackor, färdigskivad frukst, petflaskor med vatten tryggt inlindade i plastpåsar, kex i en annan plastburk osv osv. Själv hade jag gått via Ica och handlat en banan, en påse Polly och en flaska Pepsi.... Lite småbakfull var jag också efter onsdagskvällens tequila... Efter nån timma började jag längta efter kaffe. Det var det fler som gjorde. Den enda skillnaden var att andra på bussen hade termosar med sig. Så det böprjade dofta kaffe dessutom... 4,5 långa timmar tog bussen upp. Det första jag gjorde på cityterminalen var att köpa kaffe...

Efter att ha spanat in Saras omtalade chef begav sig tre tjejer i sina bästa år till Saras lägenhet i Solna. 17 kvadratmeter stor vasr det inte jättegott om plats, men finns det hjärterum så... Lite raggardusch och klädbyte så var vi redo för Annexet. Mika var som väntat sjukt bra, även om jag nog rankar den förra konserten som lite bättre. Anna o jag upoptäckte dock i mitten av konserten att ingen av oss hade tagit brickan till jackorna, båda fullt övertygade om att den andra tagit den. Som tur är så fanns vår bricka kvar i garderoben så det löste sig!
Mot slutet av konserten lyckades vi pressa oss lååångt fram nära scenen och fick svettas riktigt ordentligt och se extranumren nära. Man blir som lite hög av att gå på konsert med efter att ha åkt tunnelbana in till stan och fått i oss sjukt sen middag var det tre rätt trötta flickor som tog sig tillbaka till Solna för att bädda ner oss i precis hela lägenheten... Men ack så nöjda:)

1 kommentar: