fredag 26 mars 2010

F som i fredag...

...och som i Flytt. Nu är det dags. I en veckas tid har jag plockat och plockat och packat. Det står lådor, sängar, kassar, kartonger, säckar mm precis överallt. Det har vait en jobbig vecka, känslan av att radera ut sig själv från ett hus där man spenderat 17 + 9 år av mina totalt 33 jordsnurr är minst sagt märklig.

Egentligen är jag stolt över mig själv, att jag lyckats ta mig fram till beslutet, att jag klarat av att driva igenom det och faktiskt ska stå på egna ben för första gången i hela mitt vuxna liv. Men det gör inte saken lättare, det är inget lätt att bryta sönder en kärnfamilj, att bli ytterligare en pinne i statistiken över folk som skiljer sig under småbarnsåren. Många tårar har trillat nerför mina kinder under veckan, tårar av ilska, sorg, trötthet, oro...

I eftermiddag ska ajg hämta nyckeln. Jag o barnen ska åka och titta lite hur det ser ut innan vi åker hem. Imorgon bitti kommer min flytthjälp och mitt nya liv ska ta sin början. Spännande, läskigt och jobbigt. Kommer sova i huset imorgon. Äta en sista middag som boende i huset. På söndag är det inte mitt "hemma" längre...

4 kommentarer:

  1. Förstår att tankarna snurrar. Hitintills har du ju varit på väg länge fast fysiskt kvar i huset. Men snart är du iordning i ditt nya hem och då kan också ditt "nya" liv börja på riktigt. Önskar dig all lycka! Kommer snart och kollar hur du har det. :-)

    Kram Hanna-Panna

    SvaraRadera
  2. Carolina Hamberg26 mars 2010 kl. 20:35

    Lycka till!! All styrka till dig!

    SvaraRadera
  3. lycka till, skickar en massa kramar och glada tankar till dig där borta!

    SvaraRadera
  4. Lycka till nu Martina!
    Tänker på did ofta!
    Kram!

    SvaraRadera