måndag 20 juli 2009

Jodå, jag är här...

.. men jag hinner inte med bloggen riktigt... Först jobbade jag som aldrig förr i 3 veckor och sen gick jag på semester. Sen dess har jag typ sovit... Kanske inte riktigt så illa, men gud så trött jag varit! Måste samlat på mig en enorm sömnbrist-depå som nu kom fram.

Igår när hela dagen var grå och regnig beslöt vi iaf att åka på bio. Men efterosm E bara är 2 och rätt vild och vi inte hade någon barnvakt så fick Jimmy och dom stora gå på Ica Age 3 medan jag och lilla E shoppade lite. Inte så illa det heller;-)

Idag, den 20/7 2009 fick maken äntligen upp en tvättlina till mig. Vi flyttade in här i november 2001. Torkvindan som följde huset visade sig redan första våren ha passerat bäst före datumet med råge. Men den funkade hjälpligt. Sommaren 2007 kraschade den. Men Jimmy satte i ny lina. Den höll en liten bit in på 2008. Sen dess har jag använt en såndär ihopfällbar sak som man har inne ute på altanen. Men nu så! Två vackra linor från gaveln av huset och ut i en gran i skogen. Massa metrar att hänga tvätt på!

Jakob och Alma spelade innebandy i hallen idag. Innan dom började skulle dom välja klubbor. Som alltid var jag tvungen att lägga mig i. Jag sa: Det är väl bättre att Alma tar den klubban som är lite kortare eftersom hon är lite kortare än dig Jakob. Jakob, sex år, kollar på mig och suckar och säger: Om hon tar den långa och jag den korta når vi ju lika långt... Fasen, den tanken har aldrig nånsin salgit mig men han har ju rätt. Såklart. *suck*

På torsdag åker vi till Jimmys bror och hans sambo. Ska bli skönt att komma iväg en sväng. Sista semesterveckan blir det en tur till Gbg med Liseberg och Universeum på schemat:)

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med tvättlinan - det är sådana saker som man aldrig riktigt tar tag i förräns en massa år senare, fast det skulle ha behövts flera år tidigare...typ.
    Ha en fortsatt skön semester!

    SvaraRadera