tisdag 21 juli 2009

Cykel

Det skiljer 23 månader på mina stora barn. Det skiljer otroligt mycket på dom som individer, en försiktig tänkare och en lite tuffare som inte tänker så värst mycket före alla gånger.

Jakob lärde sig cykla i april, precis innan han fyllde sex år. Idag lärde sig Alma. Eller hon har nog kunnat ett tag, men idag var vi överens om att hon skulle prova att cykla utan att jag höll i pinnen. Det gick klart över förväntan! Hon insåg redan första gången jag släppte hur hon själv skulle parera och hålla emot när cykeln svängde till lite och på bara två enklare vurpor hade hon tagit sig från mormor och hem, ca 200 m. Fast en liten bit på mitten fick jag gå och hålla henne, hon var tvungen att vila lite sa hon... Men nu lär det bli åka av kan jag tro, å kanske ett och annat skrubbsår;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar