lördag 12 juni 2010

Sämsta mamman ever???

Mín lilla E har väldigt mycket energi och är vansinnigt påhittig. Man far liksom aldrig lämna honom obevakad för då händer det grejer. Men ensam med tre kottar behöver man emellanåt ändå gå på toa, laga mat och diska. Eller som igår, hälla upp fredagmys. Under dom max 45sekunderna det tog mig att gå ut i köket, ta ner en skål, öppna en påse chips, ta fram tre glas och en flaska saft hann lillemannen ta sig in i städskåpet, klättra högst upp, ta ner såpaflaskan som var nästan ny, skruva av korken och hälla ut hela innehållet på golvet. SUCK!!! Såpa är inte lätt att torka upp kan jag lova. Hans snuttefilt stinker fortfarande citronsåpa, trots att den åkt i tvättmaskin och tumlare...

Hos mamma på förmiddagen satt han och pillade med lite kulor och tärningar. Jag säg honom i ögonvrån hela tiden. Plötsligt inser jag att jag inte ser honom och absolut inte hör honom. Springer mot rummet där jag senast såg honom och han har bara flyttat sig max 1 meter. Men han har hittat en flaska växtnäring som han omsorgsfullt tömt i mammas 70 cm höga blockljus, fint arrangerade på en stor bricka med prydnadsten. Var bara att försiktigt balansera ut hela skapelsen i köket, hälla ur ljusen, skölja stenarna och försöka fixa till det hela. Kommer eventuellt inte lukta gott när mamma tänder ljusen nästa gång.

Nu ska jag gå in och försöka ta mig fram till hans säng. Måste bara lyfta upp madrassen som ligger på golvet, få fram bäddmadrassen under sängen och bädda om alltihop innan han kan gå och lägga sig...

2 kommentarer:

  1. Ojojoj
    Det låter som att det är E som är den som kommer hålla dig ung ett bra tag till!
    kram Angela

    SvaraRadera
  2. Eller den som kommer få mig hamna på hispan...;)

    SvaraRadera