måndag 7 juni 2010

Izzie

Kommer ni ihåg när Denny dog i Greys Anatomy? Kommer ni ihåg vad Izzie gjorde för att bearbeta sorgen? Jo, hon bakade. Nu har inte jag förlorat någon älskad som hon gjorde, men jag går ändå igenom något av en kris. Dagar när jag känner mig nere och lite deppig så bakar jag. Jag mår så himla bra av att baka, det är stimulerande, roligt och luktar gott:) Sen äter jag väldigt lite av det jag gjort själv, försöker bjuda bort till alla möjliga. Mina kollegor t ex, dom får smaka både det ena och det andra. En av dom sa häromdagen: Det är en himla tur att man inte är gift med dig, så mycket gott som du bakar.

Jag gillar dock inte att leta recept, jag bakar helst sånt som någon annan tipsat om. Å just nu har jag inga recept som ligger och väntar på att bli bakade, så tipsa mig gärna så jag kan fortsätta göda mina vänner och kollegor ;)

2 kommentarer:

  1. Den här har jag tänkt prova, men du kanske hinner först? :)
    http://www.tasteline.com/Recept/Tigerkaksbrownie

    kram!

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! Klart jag kommer i håg när Izzie förlorade Denny - so sad!
    Har Grays blivit lite sämre med åren eller? jag gjorde en månads uppehåll och sen när jag tittade igen så hade knappt nåt hänt kändes det som - utom att Alex verkade kär i Lexie...

    Jag har ett supersmarrigt recept på kolakaka som jag fick av Leila - mandals - svärmor för ett tag sen. Har inte bakat den själv för jag gillar inte att baka så mycket men jag gillar att ÄTA ska se om jag hittar receptet till dig! stora kramen igen!

    SvaraRadera