måndag 5 juli 2010

Intressant artikel

Läste just om allergier i expressen. Det står att barn som är födda med kejsarsnitt löper högre risk att utveckla allergi. Jag har tre barn hemma. Två är födda av mig med snitt. Den tredje är född vaginalt, fast av andra föräldrar. Mina två egna barn är båda drabbade av allergier. Jakob är allergisk mot pollen. Alma är allergisk mot jordnötter. Så i vårt fall stämmer studien. Tyvärr hade ju alternativet för oss varit att ingen av oss ens skulle funnits, så då väljer jag nog ändå att leva med mina allergiska barn :)

2 kommentarer:

  1. Samma här, allergi eller ej :-) Än har vi inte märkt något på David men det får tiden utse.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Måste ju bara kommentera (du märker hur ofta jag kollar din blogg va? Men när jag väl läser den så läser jag alla inlägg på en gång, så i praktiken läser jag allt du skriver även om jag inte känner till dina nyheter förräns de inte längre är några nyheter... (och möjligen märks det på detta oinlägg att jag inte är helt nykter). Visserligen finns det studier som tyder på att vaginalförlossningar är "bättre" än kejsnarsnitt ur allergisynpunkt, men när det gäller dina barn så kanske man inte ska glömma att de har rätt så dåliga gener...

    SvaraRadera