söndag 6 december 2009

Bättre:)

Nu mår jag helt klart bättre än sist jag skrev ett inlägg. Det har hänt massor med köket under helgen, alla bänkar är på plats, alla underskåp är monterade och hälften av överskåpen. Jimmy har snart fått i alla stora lådor, man börjar kunna se att det faktiskt är ett kök! Dock så är våra kitchen-wall troligen restnoterade så vi kanske får leva med gipsväggar ett tag mellan skåpen.

Åkte till Ikea med gossarna en snabbis idag. Var nästan ensamma eftersom vi var där straxt före kl 10.00. Då hade dom bara övervåningen öppen och sen öppnade resten kl 10. Ingen kö i kassan heller när vi hade hämtat alla våra beslag så 10.35 fikade vi lite innan vi åkte hem. I sista korsningen innan vi är hemma kommer Tomten gående. Jag blev lite paff och Jakob blev eld och lågor. Tomten (en verkligen helt riktig tomte, med luva, tomtekläder, träskor och vantar) gick utmed vägkanten och vinkade vänligt till Jakob. Sen kom Jakob på att Tomten nog var ute och samlade in julklappssäckar att ha paketen i ( nåt som min mamma hittat på) så vi fick snabbt åka hem och lägga ut säcken på trappan. Tänk att den var borta sen...

Under dagen har jag fixat Almas luciakrona eftersom barnkören ska gå lucia imorgon för kyrkans pensionärer. Måste stryka särken och bandet ikväll. Sen har jag och barnen bakat pepparkakor. Köpte deg på ett bageri och den var helt underbar att jobba med och det blev jättegoda pepparkakor dessutom:) E var mest uthållig och satt och degade jättelänge. Alma och Jakob bakade en plåt tillsammans...

Visst ja, busungen E har haft en mycket lyckad dag. Inledde med översvämning i badrummet genom att sätta på vattnet och syoppa saker i avloppet. Nu i eftermiddag hörde jag konstiga ljud i vardagsrummet. Det var E som hängde i lampan över bordet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar